صحيفة عبد الكريم الخابوري الاسبوعيه
نر حب بجميع الزوار الكرام ونر جو منكم التسجيل

صحيفة عبد الكريم الخابوري الاسبوعيه

مجلة دوار 12 الاسبوعيه

الرئيسيةالبوابةالتسجيلدخول

شاطر | 

Regn afslører skrøbelighed knoglerne!

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ابر اهيم جاسم
عضو هام للغايه
عضو هام للغايه

مُساهمةموضوع: Regn afslører skrøbelighed knoglerne!   الخميس نوفمبر 18, 2010 1:15 am

Mens nyhedsbureauer rapporterede nyheden om udførelsen af bøn for regn i moskeer i Saudi-Arabien, aviser offentliggjort i går tre lokale overskrifter om regn.

Avisen bragte en moralsk Manchita siger: "regn Bahrain omkringliggende skoler og lukke gader og huse", blev offentliggjort detaljer om de tre sider indeni. Avisen talte om «forlis huse i Manama og forstyrrelser af sundhedscentre og 35 trafikulykker", blev offentliggjort detaljer i de to sider. Den tredje sagde: "vinter regn overvælde Bahrain ... Trafikpropper og kommuner og offentlige arbejder Announce undtagelsestilstand og forstyrrelser af den centrale marked ». Selv de to andre aviser, talte den ene om "de voldsomme regnskyl, der oversvømmede gader og huse», mens de øvrige advarede om, at "vejret ikke vil stabilisere indtil onsdag", på den første side.

Hvis der er konsensus trykke sjældent sker, at tage fat på fænomenet med naturlige plager landet hvert år med begyndelsen af vintersæsonen, og hindre skoler og institutioner, og forårsagede snesevis af færdselsuheld, uden at skulle finde løsninger på disse dilemmaer Tanthellena af den sædvanlige årlige. Det er mærkeligt, at nedbøren ikke tage mere end et par timer et par, men hovedparten af regnen søndag morgen, tog ikke mere end 40 minutter, oversvømmede huse og veje.

Undersøgelser og rapporter afbildet i forskellige aviser enige om, at de hårdest ramte områder er vores hovedstad Fine (Manama), der formodes at have en solid infrastruktur er ikke rystet af jordskælv, vulkaner ... Hvor hurtigt og intermitterende byger af regn?

Hvis infrastrukturen i hovedstaden, som repræsenterer grænsefladen af landet og en inkubator af diplomatiske missioner, at en sådan grad af skrøbelighed ... Hvad forventer du af marginale områder eller marginaliserede grupper, som endnu ikke er på vej byudvikling? Hvad med de landsbyer, der har lidt fra tredive års forsømmelse af Independence Day?

Rains ikke overstige en forbigående på 10 mm, afslørede kun i de timer, for knogleskørhed, der lider af vores infrastruktur, hvad nu hvis den fortsatte strøm af en hel dag eller to kun? Har vi nogen forberedelse til sådanne scenarier er ikke blevet screenet med alle disse ekstreme vejrforhold i verden? Er vi i stand til at klare de værste - Gud forbyde det - Hvis Fyrre minutter af regn voldt os al denne lidelse og forvirring?

Usynlig side af billedet er hvad der sker hjemme hos de fattige, i en tilstand af forvirring og elendighed, især når rislende vand fra tagene af værelser i disse forsømte landsbyer. Helt ærligt, da jeg skrev sidste år kapitel i bogen "bifloder af min» erindringer om barndom og ungdom, jeg stoppede på dette billede, at i mit hjerte Anhfr tredive år siden, uden Tzaellne følelser af afmagt og magtesløshed. Har ikke faldet mig ind, mens du skriver, at der er hundredvis af familier stadig lider i gamle huse, og det er regntid katastrofen rejser en masse sorg og sorg.

Jeg skrev ikke en anmodning om kontant, i en katastrofe eller i nærheden af katastrofeplaner behovet for at spare den første indberetning «værker» og »Kommuner» at suge det vand, der synker i gaderne, for at lette folks liv og forebygge sygdom ... Accelerationen er ikke det seneste udkast af huse faldefærdige faldefærdige. Det er de nationale glem ikke den rolle, som islamiske samfund og velgørenhed midler i de forskellige regioner, der har indført år siden projekter Coatings regn til hundredvis af hjem og familier.

Qasim Hussain
Bahrain avis Al Wasat - Nej 2986 - tirsdag 9 Nov 2010, svarende til 03 Dhu al-Hijjah 1431 H

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1