صحيفة عبد الكريم الخابوري الاسبوعيه
نر حب بجميع الزوار الكرام ونر جو منكم التسجيل

صحيفة عبد الكريم الخابوري الاسبوعيه

مجلة دوار 12 الاسبوعيه

الرئيسيةالبوابةالتسجيلدخول

شاطر | 

Regn avslører skjørheten i bein!

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ابر اهيم جاسم
عضو هام للغايه
عضو هام للغايه

مُساهمةموضوع: Regn avslører skjørheten i bein!   الخميس نوفمبر 18, 2010 1:32 am

Mens nyhetsbyråer rapporterte nyheter på ytelsen til bønn for regn i moskeer i Saudi-Arabia, publiserte aviser i går tre lokale overskrifter om regn.

Avisen hadde en moralsk Manchita sier: «regn Bahrain omkringliggende skoler og legge ned gater og hus», utgitt detaljer på de tre sidene inni. Avisen snakket om «senkingen av hus i Manama og avbrudd av helse sentre og 35 ulykker», utgitt detaljer i de to sidene. Den tredje sa: «vinter regner overvelde Bahrain ... Trafikkorker og Kommuner og Public Works Annonser nødssituasjon og avbrudd i det sentrale markedet ». Selv de to andre avisene, snakket en om «de styrtregn som oversvømte gatene og hjem», mens de andre advarte om at «været ikke vil stabilisere til onsdag», på første side.

Hvis det er en konsensus trykker sjelden skjer, for å ta fenomenet naturlige bedevil landet hvert år med begynnelsen av vintersesongen, og hindre skoler og institusjoner, og forårsaker dusinvis av trafikkulykker, uten å finne løsninger på disse dilemmaene Tanthellena av de vanlige årlige. Det er rart at nedbøren ikke ta mer enn et par timer et par, men mesteparten av regnet på søndag morgen, tok ikke mer enn 40 minutter, oversvømte hjem og veier.

Undersøkelser og rapporter avbildet i de ulike avisene er enige om at de mest berørte områdene er vår kapital Fine (Manama), som er antatt å ha en solid infrastruktur er ikke rystet av jordskjelv, vulkaner ... Hvor fort og intermitterende dusjer av regn?

Dersom infrastrukturen i hovedstaden, som representerer grensesnittet av landet og en inkubator av diplomatiske oppdrag, i en slik grad av sårbarhet ... Hva forventer du av marginale områder eller marginaliserte grupper, som ennå ikke er på veien til byutvikling? Hva med landsbyene som har lidd av tretti år med forsømmelse av Independence Day?

Rains oversteg ikke bestått på 10 mm, avslørte bare løpet av timer av osteoporose som lider av vår infrastruktur, hva om den fortsatte strømmen av en hel dag eller to bare? Har vi noen forberedelser for slike scenarier har ikke blitt vist med alle disse ekstreme værhendelser i verden? Er vi i stand til å møte de verste - Gud forby - Hvis Førti minutter med regn førte oss all denne lidelse og forvirring?

Usynlig side av bildet er det som skjer i hjemmene til de fattige, i en tilstand av forvirring og elendighet, spesielt når sildret vann fra takene for rom i disse landsbyene forsømt. Oppriktig, når jeg skrev i fjor kapittel i boken «sideelvene av min» minner fra barndom og ungdom, stoppet jeg på dette bildet at i mitt hjerte Anhfr tretti år siden, uten Tzaellne følelse av avmakt og maktesløshet. Har ikke streifet meg mens du skriver at det er hundrevis av familier er fortsatt lider i gamle hus, og det er regntid katastrofen reiser mye sorg og sorg.

Jeg skrev ikke en forespørsel om penger, i katastrofer eller nær katastrofeplaner trenger å lagre, «arbeider» det første varselet og »Kommuner» å suge vannet som synker gatene, for å lette folks liv og forebygge sykdom ... Akselerasjon er ikke den siste utkastet av hus falleferdig falleferdige. Det er National ikke glem rolle islamske samfunn og nestekjærlighet fond i de ulike regionene som har vedtatt år siden prosjekter Coatings regn til hundrevis av hjem og familier.

Qasim Hussain
Bahraini avisen Al Wasat - Nei 2986 - Tirsdag 9 november 2010, tilsvarende 03 Dhu al-Hijjah 1431 H

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1